Już trochę czasu upłynęło odkąd napisałam ten wpis: Czy musisz posiadać regulamin gabinetu fizjoterapii? Po jego publikacji w wiadomościach mailowych i na Instargramie dostałam sporo pytań od fizjoterapeutów o regulamin praktyki zawodowej. Jedno z takich pytań brzmiało:
Mam już napisany regulamin mojej praktyki zawodowej. Co mam teraz z nim zrobić?
Tak sobie pomyślałam, że jest to idealna okazja do tego, żeby napisać co w ogóle zrobić z takim regulaminem? Gdzie go umieścić? Czy trzeba go wywieścić w gabinecie? A jeśli tak, to jak to zrobić? Jeśli interesuje Cię taka tematyka, to zapraszam Cię do przeczytania tego wpisu.
Czy regulamin praktyki zawodowej muszę wywiesić w gabinecie?
Zgodnie z ustawą o działalności leczniczej (KLIK) nie musisz wywieszać całego regulaminu praktyki zawodowej w gabinecie. Nie oznacza to jednak, że nic nie musisz z nim robić. Ustawa przewiduje bowiem, że pewne elementy z regulaminu musisz podać do wiadomości pacjentów. Robisz to poprzez ich umieszczenie w Twoim gabinecie w miejscu widocznym dla pacjentów oraz na Twojej stronie internetowej.
Oczywiście możesz wywiesić cały regulamin praktyki zawodowej w gabinecie, ale czasami bywa to trudne. Regulamin ma często kilka stron i ciężko jest je zmieścić wśród innych informacji. Dlatego przygotowując mój wzór regulaminu praktyki zawodowej przygotowałam do niego dodatkowy dokument zawierający informacje, które musisz umiesić w swoim gabinecie oraz na Twojej stronie internetowej.
Co to znaczy umieścić „w widocznym dla pacjentów miejscu”?
Musi to być po prostu miejsce, do którego pacjenci mają dostęp (np. poczekalnia), a same informacje muszą być napisane tak, żeby pacjent mógł je przeczytać. Czyli nie mogą być napisane małym druczkiem i powieszone w kącie.
Ja swoim klientom często polecam, aby powiesili w gabinecie np. tablicę korkową, na której umieszczą wszystkie informacje niezbędne dla pacjentów. Można ją nawet zatytułować: „Informacje dla pacjenta”. Elementy z regulamin praktyki zawodowej nie są jednymi informacjami, które musisz podać pacjentom do wiadomości 😉
O jakich zapisach z regulaminu musisz poinformować pacjentów?
Już wiesz, że nie musisz całego regulaminu praktyki zawodowej wywieszać w gabinecie. Przyjrzyjmy się zatem, jakie elementy z regulaminu musisz podać do wiadomości pacjentów:
-
-
- Musisz poinformować pacjentów o rodzaju działalności leczniczej, którą prowadzisz oraz o zakresie udzielanych świadczeń zdrowotnych.
- Nie zapomnij udzielić informacji o wysokości opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej.
- Musisz również pamiętać o podaniu informacji o wysokości opłat za świadczenia zdrowotne, jeśli udzielasz ich odpłatnie.
-
Jak widzisz tych elementów na szczęście nie ma zbyt dużo. Ważne jest, aby informacje przygotować prawidłowo. Każda kontrola, która do Ciebie zaglądnie (nawet niby przypadkiem 😉 ), będzie sprawdzać, czy wykonałeś prawidłowo swój obowiązek informacyjny względem pacjentów.
***
Jeśli masz jakiekolwiek pytania o regulamin praktyki zawodowej, zadaj je koniecznie w komentarzu.
***
Pozdrawiam i tradycyjnie mam nadzieję, że do następnego kliknięcia
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }