Joanna Szufel

adwokat

Prowadzę kancelarię w Warszawie, ale działam na terenie całego kraju. Od kilku lat moje zawodowe zainteresowania krążą wokół tematyki prawa medycznego. Doradzam fizjoterapeutom jak założyć i prowadzić gabinet.
[Więcej >>>]

Potrzebujesz porady? +48 602 797 307

Jak wykonać obowiązek statystyczny fizjoterapeuty? Część 1.

Joanna Szufel01 lutego 20216 komentarzy

Dzisiaj obiecany wpis, o tym jak wykonać obowiązek statystyczny, w formie instrukcji krok po kroku. Mam nadzieję, że dzięki niemu wypełnienie i złożenie sprawozdań statystycznych będzie dla Ciebie łatwe jak bułka z masłem 🙂 (swoją drogą po angielsku bułka z masłem, to podobno piece of cake. Dobra bułka z masłem nie jest zła, ale jakoś tak wolę to ciasteczkowe porównanie 😉 ).

Nie wiesz o co chodzi z tym obowiązkiem statystycznym? Zastanawiasz się jaki formularz i do kiedy musisz złożyć? Przeczytaj koniecznie ten wpis: FIZJOTERAPEUTO, CZY PAMIĘTASZ O SWOIM OBOWIĄZKU STATYSTYCZNYM?

Wpisy będą podzielone na dwie części. Dzisiaj zajmiemy się pierwszym etapem, czyli założeniem konta potrzebnego do złożenia sprawozdań w postaci elektronicznej. 

Kto może skorzystać z instrukcji?

Niniejsza instrukcja została przygotowana z myślą o Twardomirze (mam nadzieję, że go pamiętasz 😉 ). Czyli magistrze fizjoterapii, który prowadzi indywidualną praktykę fizjoterapeutyczną. Twarodmir nie zatrudnia fizjoterapeutów, ani żadnych innych osób udzielających świadczeń zdrowotnych. Wie, że nie może tego robić (więcej na ten temat przeczytasz tutaj: ZATRUDNIASZ FIZJOTERAPEUTĘ? ABSOLUTNIE TEGO NIE RÓB!).

Niniejsza instrukcja będzie dla Ciebie właściwa, jeśli prowadzisz indywidualną praktykę fizjoterapeutyczną, indywidualną praktykę fizjoterapeutyczną w miejscu wezwania lub grupową praktykę fizjoterapeutyczną.

KROK 1 – ustal, jak chcesz złożyć sprawozdanie

Jak już na pewno wiesz sprawozdanie składa się na formularzach. Formularze te możesz złożyć elektronicznie lub tradycyjnie wysłać pocztą (najlepiej listem poleconym, aby mieć potwierdzenie).

Z formy pisemnej mogą skorzystać podmioty, które zatrudniają nie więcej, niż 5 osób. W przypadku, gdy zdecydujesz się na formę tradycyjną, uzupełnione sprawozdania wysyłasz na adres właściwego urzędu wojewódzkiego.

Jeśli zdecydujesz się na złożenie formularzy drogą elektroniczną, robisz to przez System Statystyki w Ochronie Zdrowia (SSOZ).  Jest on dostępny tutaj: https://ssoz.ezdrowie.gov.pl/info.html

Ja osobiście zachęcam Cię do złożenia formularzy drogą elektroniczną. Po pierwsze oszczędzasz na znaczkach, nie marnujesz papieru i co najważniejsze, jeśli popełnisz błąd system powinien nie przepuścić Cię dalej.

KROK 2 – informacje potrzebne na początek

Za nim zaczniesz zakładać konto przygotuj sobie poniższe informacje. Nie będziesz nerwowo szukać w trakcie jego zakładania potrzebnych danych. Informacje, których potrzebujesz to:

    1. Login i hasło do systemu. 
    2. Twój adres e-mail i numer telefonu.
    3. Nazwa i adres podmiotu wykonującego działalność leczniczą – czyli po prostu nazwa Twojej praktyki zawodowej (najczęściej będzie to Twoje imię i nazwisko) oraz adres, pod którym prowadzisz taką praktykę.
    4. Twój numer NIP. W przypadku praktyk zawodowych fizjoterapeutów po wpisaniu numeru NIP lub numeru księgi rejestrowej dane niestety nie uzupełniają się automatycznie.
    5. Numer księgi rejestrowej i tzw. TERYT podmiotu wykonującego działalność leczniczą (więcej na ten temat poniżej).

KROK 3 – ustalenie numeru księgi rejestrowej i TERYT

Aby ustalić numer księgi rejestrowej musisz odszukać siebie w rejestrze praktyk zawodowych fizjoterapeutów. W tym celu wejdź na tę stronę: KLIK. W odpowiednim polu (zaznaczyłam je na czerwono poniżej) wpisz swoje imię i nazwisko i kliknij „szukaj”.

Na liście która się wyświetli znajdź siebie. Czasami może się zdarzyć, że będzie klika osób, jeśli nosisz popularne imię i nazwisko. Jak już znajdziesz siebie wybierz akcję „wyświetl”.

Pojawi Ci się Twój wpis. Na samej górze oraz rubryce nr 1. zobaczysz numer Twojej księgi rejestrowej.

Aby zobaczyć TERYT, przewiń wpis trochę w dół, do rubryki nr 18. Tam zobaczysz swój numer TERYT.

KROK 4 – załóż konto w SSOZ

Aby złożyć sprawozdanie w wersji elektronicznej musisz mieć konto w SSOZ. Szczegółowa instrukcja (z obrazkami 🙂 ) znajduje się TUTAJ (zacznij czytać od strony 5.). Poniżej na wszelki wypadek piszę, jak to zrobić krok po kroku.

    1. Wejdź na stronę: https://ssoz.ezdrowie.gov.pl/info.html
    2. Pojawi Ci się komunikat, przewiń stronę do dołu i wciśnij „Kontynuuj”.
    3. Kliknij komunikat: „Nie masz konta? Zarejestruj”.
    4. Uzupełnij formularz odpowiednimi danymi. Niestety w przypadku praktyk fizjoterapeutów dane nie pobierają się automatycznie i trzeba wszystkie pola uzupełnić ręcznie. System wymusza podanie ulicy, wypełniałam wniosek dla osoby, która prowadzi praktykę w miejscowości bez nazw ulic i tam gdzie nazwa ulicy podałam po prostu nazwę miejscowości.
    5. Pamiętaj, aby wybrać odpowiedni typ podmiotu. W Twoim wypadku będzie to „Praktyka fizjoterapeutów indywidualna i grupowa.”
    6. Podaj kod z obrazka i kliknij zarejestruj.
    7. System przeniesie Cię do strony logowania. NIE LOGUJ SIĘ tylko poszukaj linku do pobrania wniosku o zarejestrowanie konta w formacje PDF (niestety jest słabo widoczny).
    8. Następnie wydrukuj wniosek pobrany w formacie pdf, podpisz go i wyślij mailem lub faksem. Adres e-mail do wysłania znajdziesz w górnym lewym rogu. 
    9. Jak Twoje konto zostanie aktywowane, dostaniesz informację na maila, którego podałeś w czasie rejestracji.

***

W drugiej części wpisu pokażę Ci, jak złożyć sprawozdania MZ-88 i MZ-89. Próbowałam to zrobić w jednym wpisie, ale był on tak obszerny i mało czytelny, że podzieliłam go na dwie części.

Przy okazji, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś zapisz się do mojego newslettera. W najbliższych dniach wyślę newsletter z dodatkowymi informacji o obowiązku statystycznym. Ponieważ jestem człowiekiem-tabelką 😉 będzie do pobrania fajna tabelka z informacjami o obowiązku statystycznym.

***

Pozdrawiam i tradycyjnie mam nadzieję, że do następnego kliknięcia! 😉

Jeżeli chcesz skorzystać z pomocy prawnej, zapraszam Cię do kontaktu:

tel.: +48 602 797 307e-mail: joanna@szufel.com

{ 6 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }

Łukasz 16 lutego, 2021 o 12:54

A ta część 2ga to kiedy będzie ??

Pzdr. Łukasz

Odpowiedz

Paula 24 lutego, 2021 o 17:03

Dzień dobry,
co zrobić w przypadku gdy wpis do rejestru uzyskam po 12 marca ? czy wtedy także muszę złożyć sprawozdanie statystyczne ?

Odpowiedz

Joanna Szufel 26 lutego, 2021 o 20:22

Jeśli wpis uzyska Pani po 12 marca 2021 r., to będzie Pani musiała złożyć sprawozdanie, ale dopiero w 2022 r. (chyba, że przepisy w tym zakresie jakoś się zmienią).

Odpowiedz

Łukasz 25 lutego, 2021 o 06:49

Dzień dobry, czy będzie Pani przygotowywać druga część blogu na temat obowiązku statystycznego? Bardzo mi pomogła pierwsza część.

Pozdrawiam,
Łukasz Dobrogowski

Odpowiedz

Joanna Szufel 26 lutego, 2021 o 20:21

Panie Łukaszu właśnie się pojawił 🙂

Odpowiedz

Aleksandra 27 lutego, 2021 o 12:49

Witam
Dziękuję za ten blog. Jest Pani niesamowicie pomocna.
Pozdrawiam
Ola

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez Joanna Szufel Kancelaria Adwokacka Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności

Administratorem danych osobowych jest Joanna Szufel Kancelaria Adwokacka z siedzibą w Warszawie.

Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem joanna@szufel.com.

Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: