Joanna Szufel

adwokat

Prowadzę kancelarię w Warszawie, ale działam na terenie całego kraju. Od kilku lat moje zawodowe zainteresowania krążą wokół tematyki prawa medycznego. Doradzam fizjoterapeutom jak założyć i prowadzić gabinet.
[Więcej >>>]

Potrzebujesz porady? +48 602 797 307

Czy regulamin praktyki zawodowej muszę wywiesić w gabinecie?

Joanna Szufel09 kwietnia 2021Komentarze (0)

Już trochę czasu upłynęło odkąd napisałam ten wpis: Czy musisz posiadać regulamin gabinetu fizjoterapii? Po jego publikacji w wiadomościach mailowych i na Instargramie dostałam sporo pytań od fizjoterapeutów o regulamin praktyki zawodowej. Jedno z takich pytań brzmiało:

Mam już napisany regulamin mojej praktyki zawodowej. Co mam teraz z nim zrobić?

Tak sobie pomyślałam, że jest to idealna okazja do tego, żeby napisać co w ogóle zrobić z takim regulaminem? Gdzie go umieścić? Czy trzeba go wywieścić w gabinecie? A jeśli tak, to jak to zrobić? Jeśli interesuje Cię taka tematyka, to zapraszam Cię do przeczytania tego wpisu.

Czy regulamin praktyki zawodowej muszę wywiesić w gabinecie?

Zgodnie z ustawą o działalności leczniczej (KLIK) nie musisz wywieszać całego regulaminu praktyki zawodowej w gabinecie. Nie oznacza to jednak, że nic nie musisz z nim robić. Ustawa przewiduje bowiem, że pewne elementy z regulaminu musisz podać do wiadomości pacjentów. Robisz to poprzez ich umieszczenie w Twoim gabinecie w miejscu widocznym dla pacjentów oraz na Twojej stronie internetowej.

Oczywiście możesz wywiesić cały regulamin praktyki zawodowej w gabinecie, ale czasami bywa to trudne. Regulamin ma często kilka stron i ciężko jest je zmieścić wśród innych informacji. Dlatego przygotowując mój wzór regulaminu praktyki zawodowej przygotowałam do niego dodatkowy dokument zawierający informacje, które musisz umiesić w swoim gabinecie oraz na Twojej stronie internetowej.

Co to znaczy umieścić „w widocznym dla pacjentów miejscu”?

Musi to być po prostu miejsce, do którego pacjenci mają dostęp (np. poczekalnia), a same informacje muszą być napisane tak, żeby pacjent mógł je przeczytać. Czyli nie mogą być napisane małym druczkiem i powieszone w kącie.

Ja swoim klientom często polecam, aby powiesili w gabinecie np. tablicę korkową, na której umieszczą wszystkie informacje niezbędne dla pacjentów. Można ją nawet zatytułować: „Informacje dla pacjenta”. Elementy z regulamin praktyki zawodowej nie są jednymi informacjami, które musisz podać pacjentom do wiadomości 😉

O jakich zapisach z regulaminu musisz poinformować pacjentów?

Już wiesz, że nie musisz całego regulaminu praktyki zawodowej wywieszać w gabinecie. Przyjrzyjmy się zatem, jakie elementy z regulaminu musisz podać do wiadomości pacjentów:

      1. Musisz poinformować pacjentów o rodzaju działalności leczniczej, którą prowadzisz oraz o zakresie udzielanych świadczeń zdrowotnych.
      2. Nie zapomnij udzielić informacji o wysokości opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej.
      3. Musisz również pamiętać o podaniu informacji o wysokości opłat za świadczenia zdrowotne, jeśli udzielasz ich odpłatnie.

Jak widzisz tych elementów na szczęście nie ma zbyt dużo. Ważne jest, aby informacje przygotować prawidłowo. Każda kontrola, która do Ciebie zaglądnie (nawet niby przypadkiem 😉 ), będzie sprawdzać, czy wykonałeś prawidłowo swój obowiązek informacyjny względem pacjentów.

***

Jeśli masz jakiekolwiek pytania o regulamin praktyki zawodowej, zadaj je koniecznie w komentarzu.

***

Pozdrawiam i tradycyjnie mam nadzieję, że do następnego kliknięcia 🙂

 

Jeżeli chcesz skorzystać z pomocy prawnej, zapraszam Cię do kontaktu:

tel.: +48 602 797 307e-mail: joanna@szufel.com

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez Joanna Szufel Kancelaria Adwokacka Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności

Administratorem danych osobowych jest Joanna Szufel Kancelaria Adwokacka z siedzibą w Warszawie.

Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem joanna@szufel.com.

Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: